|
Whistlowisko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
poznanskapyrka
Do³±czy³: 12 Wrz 2007 Posty: 190 Sk±d: w drodze...
|
Wys³any: Pon Sty 28, 2008 21:50 Temat postu: |
|
|
przemek napisa³: |
Cytat: |
airy są fajne ale dobre zagranie air'a jest dużo trudniejsze niż zagranie technicznie trudnego jiga. |
śWIęTE SłOWA!!! |
pewnego dnia człowiek się budzi i dochodzi do wniosku, iż zbyt mocno skupiał się przez lata na odgrywaniu technicznych majstersztyków. wyćwiczył sztuczki i myślał, że potrafi wszystko w muzyce.
Ale chyba to tak jest na początku, że wydaje się, że super szybko i super trudno technicznie to jest właśnie TO.
a tymczasem jeden dobrze zagrany dźwięk może być całą esencją. _________________ Poznań miasto Doznań
www.ewelinagrygier.art.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Barfly
Do³±czy³: 28 Sie 2007 Posty: 237 Sk±d: Gliwice
|
Wys³any: Wto Sty 29, 2008 10:16 Temat postu: |
|
|
poznanskapyrka napisa³: |
pewnego dnia człowiek się budzi i dochodzi do wniosku, iż zbyt mocno skupiał się przez lata na odgrywaniu technicznych majstersztyków. wyćwiczył sztuczki i myślał, że potrafi wszystko w muzyce.
Ale chyba to tak jest na początku, że wydaje się, że super szybko i super trudno technicznie to jest właśnie TO.
a tymczasem jeden dobrze zagrany dźwięk może być całą esencją. |
Kolejne ¦więte Słowa!
Aaa-Meent! _________________ Strings in the earth and air
make music sweet |
|
Powrót do góry |
|
|
michal18c
Do³±czy³: 18 Sty 2008 Posty: 326 Sk±d: MÄ…kolno
|
Wys³any: Pi± Lut 01, 2008 11:17 Temat postu: |
|
|
a jak wygląga sprawa z zakrywaniem otworów na low whistle, bo w porównaniu z tin otwory są znacznie oddalone |
|
Powrót do góry |
|
|
poznanskapyrka
Do³±czy³: 12 Wrz 2007 Posty: 190 Sk±d: w drodze...
|
Wys³any: Pi± Lut 01, 2008 16:07 Temat postu: |
|
|
michal18c napisa³: |
a jak wygląga sprawa z zakrywaniem otworów na low whistle, bo w porównaniu z tin otwory są znacznie oddalone |
kwestia przyzywczajenia. niektórzy grają na low tzw.techniką dudziarską, zakrywając dziurki nie opuszkami a dalszą częścią palca (tj.drugim paliczkiem....nie wiem jak to inaczej napisać. ... wtedy jest łatwiej zakryć, zwłaszcza jeśli się ma stosunkowo krótkie place. ja jednak polecam zakrywanie otworów opuszkami, bo opuszki są bardziej czułe i dzięki temu łatwiej nimi robić glissanda i inne bajery.poza tym jak się nauczysz grać opuszkami to nie będziesz miał potem problemu przy przejściu na żaden oklapowany instrument. _________________ Poznań miasto Doznań
www.ewelinagrygier.art.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Feaorn
Do³±czy³: 09 Wrz 2007 Posty: 211 Sk±d: Bydgoszcz - Goldfinch Whistles
|
Wys³any: Pi± Lut 01, 2008 19:46 Temat postu: Conanowe Å‚apska... |
|
|
Nie wiem, co bym zrobił, gdyby nie piper's grip. Mi osobiście korzystanie z opuszków w przypadku low whistle wydaje się bardzo niewygodne. O ile mi wiadomo, niektórzy korzystają z łamańców, jedną ręką tak, drugą siak. Np. w prawej ręce wykorzystują mały paluszek do ostatniej dziurki. Szczęśliwie się złożyło, że mam łapy "jak bochenki chleba" (jak to swego czasu imć Howard opisał swego ulubionego bohatera - Conana całkiem barbarzyńskiego. ). No, może nie bochenki, ale z pewnością spore bułeczki.
Aha! Przydatny link dla tych, którzy uczą się swojego dudziarskiego chwytu:
"http://www.thewhistleshop.com/beginners/lowd/lowd.htm" |
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Do³±czy³: 10 Gru 2007 Posty: 123 Sk±d: WrocÅ‚aw
|
Wys³any: Sob Lut 02, 2008 15:56 Temat postu: Re: Conanowe Å‚apska... |
|
|
Ja stosuję wspomniany sposób kombinowany. W lewa ręka zaprywa otwory opiszkami, a prawa takim piper grip . Dla mnie taki układ jest najbardziej wygodny i mogę go bezpośrednio przenieść na flet, gdzie pasuje znakomicie. Próbowałem grać samymi opuszkami, ale taki sposób gry wymagał szerokiego rozłożenia ramion, co był nie wygodne, a poza tym kciuk w prawej ręce nie sięgał wygodnie rurki. Myślę, że na wybór rodzaju trzymania ma nie tylko wielkość ręki, ale i długość i grubość poszczególnych palców.
Chciałbym mieć środkowy palec prawej ręki nieco grubszy .
Czy współczesna medycyna przeprowadza operacje pogrubienia palca? |
|
Powrót do góry |
|
|
Adidadi
Do³±czy³: 29 Sie 2007 Posty: 261 Sk±d: Szczytno/Olsztyn
|
Wys³any: Wto Lut 05, 2008 11:30 Temat postu: |
|
|
Mam pytanko. Gdzie można kupić tego Burke DBSBT High D, za ile i czy bardziej się to opłaca niż Kerry Chieftain mezzo D ? _________________ W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak niemylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Luki
Do³±czy³: 10 Gru 2007 Posty: 123 Sk±d: WrocÅ‚aw
|
Wys³any: Wto Lut 05, 2008 16:51 Temat postu: |
|
|
Adidadi napisa³: |
Mam pytanko. Gdzie można kupić tego Burke DBSBT High D, za ile i czy bardziej się to opłaca niż Kerry Chieftain mezzo D ? |
Sprzęt Buke'a można kupić na stronie jego sklepu: http://www.burkewhistles.com
Ja tak zrobiłem i obyło się bez problemów. Instrumenty są wysyłana praktycznie od ręki i raczej udaje się ominąć cło, gdyż pan Burke zaniża wartość przesyłki poniżej progu cła. Niestety płatność musi odbyć się przy użyciu karty kredytowej. Tu przyszedł z pomocą mi kolega, który ma karte "kredytową - prepaidową" - niedroga i bezpieczna rzecz, gdyż nie można wydać więcej niż się wpłaciło na konto karty.
Na DBSBT gra się świetnie, whistle gra bardzo dokładnie i czysto. Reaguje na najdrobniejsze zmiany ciśnienia powietrza, nie skrzypi i po prostu gra tak jak chcemy. Potrzebuje niewiele powietrza, o wiele mniej niż Kerry Songbird Hi D, ale sprawia wrażenie cichszego, dźwięk DBSBT sprawia wrażenie pozbawionego wielu składowych, które posiadają instrumenty Phila Hardyego, jest bardziej skupiony, wydaje się cichy ale przebija się przez tło muzyczne. Nie porównywałem go do Chieftaina, gdyż go nie posiadam, ale jako takie odniesienie może przedstawić Przemek, gdyż posiada i Kerry Songbirda i Chieftaina Hi D. Z tego co Przemek opowiadał, to Chieftain Hi D gra głośniej od Songbirda Hi D i wymaga potężniejszego oddechu.
Porównałem ceny Burka(170$) i Chieftaina Mezzo(80£) i przy obecnym kursie dolara i funta ceny są podobne na korzyść Chieftaina, przy czym DBSBT można stroić, a tańszej wersji Chieftaina z którą porównuję cenę nie można stroić. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adidadi
Do³±czy³: 29 Sie 2007 Posty: 261 Sk±d: Szczytno/Olsztyn
|
Wys³any: Pi± Lut 08, 2008 20:47 Temat postu: |
|
|
A czy jest znacząca różnica w brzmieniu między brass i aluminium? _________________ W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak niemylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu. |
|
Powrót do góry |
|
|
michal18c
Do³±czy³: 18 Sty 2008 Posty: 326 Sk±d: MÄ…kolno
|
Wys³any: Pi± Lut 08, 2008 21:36 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem jakaś nieznaczna jest. Wszystko zależy od tworzywa z jakiego instrument jest wykonany, ale bardziej rozbudowaną odpowiedź udzielą Ci whistletowiści ze stażem, którzy mają doświadczenie i zapewne na niejednym whistlu już grali. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adidadi
Do³±czy³: 29 Sie 2007 Posty: 261 Sk±d: Szczytno/Olsztyn
|
Wys³any: Sob Lut 09, 2008 11:06 Temat postu: |
|
|
To, że różnica jest to wiem. Tylko czy duża. Zastanawia mnie to, bo aluminium jest łatwiejsze w utrzymaniu i nie wiem czy dla wygody nie lepiej kupić właśnie aluminiowego. Ktoś mi pomoże? _________________ W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak niemylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Barfly
Do³±czy³: 28 Sie 2007 Posty: 237 Sk±d: Gliwice
|
Wys³any: Sob Lut 09, 2008 23:42 Temat postu: |
|
|
Nawet jeżeli jest jakas różnica, to ciężko obiektywnie stwierdzić czy na plus, czy na minus któregokolwiek materiału. Ciężko też powiedzieć czy duża, czy mała. To kwestia zbyt indywidualna.
Ale... zakładając nawet, że jakaś różnica jest, to myślę, że tak naprawdę dużo większe różnice wynikają z samej konstrukcji ustnika i ze sposobu grania poszczególnych osób. Bo różnice słyszy się też pomiędzy muzykami, choćby i grali na tym samym instrumencie. Na whistlu też można brzmieć rożnie w zależności od własnych upodobań, technik, sztuczek, przyzwyczajeń - inaczej grając "przez zęby", inaczej grając bardziej bezpośrednio itp itd.
Innymi słowy, chciałem powiedzieć, że, moim skromnym zdaniem, nie warto się nad tym zbyt długo zastanawiać, tylko brać co wygodniejsze i skupić się na samym graniu. Jeżeli instrument jest z wysokiej półki, to bardzo mało prawdopodobne, że będzie miał jakieś znaczne wady konstrukcyjne, które uniemożliwią nam dobre granie. Z dobrym narzędziem będziemy mogli się skupić tylko na graniu, bez zbędnego zastanawiania się jak brzmimy, bo będziemy brzmieć po prostu jak my Czyli dobrze _________________ Strings in the earth and air
make music sweet |
|
Powrót do góry |
|
|
michal18c
Do³±czy³: 18 Sty 2008 Posty: 326 Sk±d: MÄ…kolno
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marek
Do³±czy³: 22 Sty 2008 Posty: 7 Sk±d: Kniazie / Lublin
|
Wys³any: Nie Lut 10, 2008 16:36 Temat postu: |
|
|
Cześć
Chciałem dodać, że te nagrania zrobiłem na uszkodzonym przedwzmacniaczu mikrofonowym i bez większych starań.
Michał gdybym wiedział, że tutaj umieścisz te nagrania to bym się bardziej postarał
Low D był robiony tak, aby grało się łatwo 2 oktawy, dźwięk C w pierwszej oktawie to oxx ooo w drugiej oktawie oxx xxo. Odległość między 1 a 3 otworem od dołu to 7,6cm. ¦rednica wewnętrzna 22mm. Mogłem zrobić oczywiście odległość mniejszą od 7,6cm zmniejszając średnicę otworu pierwszego z tym że instrument byłby cichszy i aby dźwięk E w drugiej oktawie grał czyściej trzeba by było mocniej dmuchnąć.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
michal18c
Do³±czy³: 18 Sty 2008 Posty: 326 Sk±d: MÄ…kolno
|
Wys³any: Nie Lut 10, 2008 17:06 Temat postu: nagranie |
|
|
Marek napisa³: |
Michał gdybym wiedział, że tutaj umieścisz te nagrania to bym się bardziej postarał |
Nagranie nie jest wcale takie złe. Ja tu gdzieś na forum umieściłem swoje nagranie "The Inner Light" zrobione player'em mp3. Jak na domowe warunki myślę, że nie jest źle
A tu opinia o whistlach Marka od Tony'ego Hinnigan'a:
Tak wię myślę, że instrument jest jak najbardziej ok. i kto wie może Tony zabierze ze sobą jakiś z Polski. Napisałem by skontaktował się z Markiem osobiście jeżeli będzie chciał. |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|