Forum Whistlowisko Strona Główna Whistlowisko

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zestaw fujarek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Whistlowisko Strona Główna -> Whistle
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
peter



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 21
Skąd: Mielec

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 14:12     Temat postu: Zestaw fujarek Odpowiedz z cytatem

Do??czam do zespo?u folk metalowego i potrzebuje zakupi? troch? fujarek.
Jeszcze dok?adnie nie wiem jakie tonacje b?d? mi potrzebne ale zastanawiam si? co kupi?.

Przede wszystkim celuj? w to aby d?wi?ki nie by?y "rozstrojone" bo jak zagra?em z nimi jeden kawa?ek na moim generation C którego mi sie nie uda?o "naprawi?" to nie da?o si? tego s?ucha?. Straszny fa?sz.

Do wydania b?d? mia? oko?o 1100z?. Zastanawiam si? nad zestawem Goldfinchowym high D, high C, mid A i low F innych za bardzo nie maj? wi?c wzi??bym to co jest Wink

Drug? opcj? s? Susato Kildare. Wi?kszy wybór, ale w?tpie ?e jako?ciowo b?d? lepsze. Do tego wysy?ka mnie przera?a.

Prosi?bym o jak?? porade do tego co wybra?, a mo?e jak?? inn? propozycj?. (?)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Syrinks



Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 37
Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 15:55     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Goldfinche to dobry wybór, mam high C i D. Stroj? wr?cz idealnie, s? dobrze zbalansowane i stosunkowo g?o?ne, co przyda si? w kapeli folk metalowej Smile

Ma to by? kapela graj?ca rzeczywi?cie FOLK metal, a nie co? w stylu pagan, neofolk? Do tej drugiej opcji pasuj? te? flety proste, szczególnie z Yamahy.

Zale?y te? na jakim dok?adnie brzmieniu fujarek Ci zale?y Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
peter



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 21
Skąd: Mielec

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 16:04     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardziej potrzebny mi lekko ostrzejszy d?wi?k, a nie cieplutki i spokojny.
Kapela gra taki bardziej wiejski folk metal typu korpiklaani lecz graj? te? mocniej.

Raczej si? zdecyduje na Goldfinche ale mo?e kto? ma odmienne zdanie? Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Pees



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sro Lut 27, 2013 20:28     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

peter napisał:
Raczej si? zdecyduje na Goldfinche [...] Wink


Go for it! Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
michal18c



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 326
Skąd: M?kolno

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 1:47     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Je?li co? g?o?nego to polecam flet prosty sopranino marki Aulos w F potrafi by? g?o?ny ma pi?kn? barw? i moim zdaniem jest lepszy od Yamahy. Ma wygi?ty kana? powierzny.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Lulu



Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 51
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 4:43     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My?l?, ?e w twoim przypadku Peter najwa?niejsza jest kwestia tonacji.
Nie wiem na ile orientujesz si? w nomenklaturze tonacji, skali whistli niemniej postaram si? nazwa? pewne... cechy charakterystyczne tonacji. Dla wi?kszo?ci tutaj zapewne b?d? to truizmy, aaa co tam, najwy?ej b?dzie dla potomno?ci

Dla jasno?ci, pisz? z perspektywy mi?o?nika folku w niedurowych tonacjach, metalu, rozkmin nad w?a?ciwo?ciami brzmieniowymi instrumentów wszelakich i teorii muzyki, harmonii. Tak?e, hehehe, zobaczymy czy mój g?os oka?e si? pomocny.

Skala whistla: instrumenty te maj? skal? mniejsz? o 3 pó?tony ni?sz? ni? 2 pe?ne oktawy, na niektórych wydob?dziesz te 3 pó?tony powy?ej, na niektórych zagrasz nawet 2 pó?tony powy?ej 2 oktaw, przy czym, rzadko te d?wi?ki brzmi? akceptowalnie barwowo i cz?sto nie stroj? tak?e skal? za skal? whistla przyjmij te 2 oktawy bez 3 pó?tonów. Dla whistla D b?dzie to D-H dla C C-A, dla A A-F#, dla F F-D itd.
Jest to niezmiernie wa?ne przy planowaniu aran?acji (nawet taki prostych jak to w metalu Wink) poniewa? je?eli b?dziesz gra?, ze skrzypcami, akordeonem, lir? korbow?, fletem poprzecznym, harf? itd. To przyt?aczaj?ca wi?kszo?? instrumentów b?dzie mia?a szersz? skal?.

Brzmienie poszczególnych tonacji:
(zaznaczam, ?e dla uproszczenia b?d? mówi? ogólnie przyj?t? w ?rodowisku ITM na ?wiecie nomenklatur? dla whistla w tonacji D dlatego je?eli mówi? o danej skali "D" to oznacza to tyle, ?e skala ma swój pierwszy stopie? na d?wi?ku ze wszystkimi otworkami zakrytymi. E - 5 zakrytych dziur, F# - 4, G - 3, A- 2, H - 1, tak by unikn?? niejsno?ci)

Brzmienie "across the range":
Konstrukcja whistla determinuje to jak brzmi? poszczególne d?wi?ki co jest niezmiernie wa?ne gdy? nie jest to instrument chromatyczny, tak?e ró?nica w barwie i g?o?no?ci (czasem intonacji) np. A i H w drugiej oktawie cz?sto jest du?a. Móg?bym opisywa? tu charakterystyk? brzmienia ka?dego d?wi?ku na tym instrumencie, lecz my?l?, ?e nie jest to konieczne. Najwa?niejsze fakty to:
- whistle brzmi? najlepiej, najbardziej responsywnie, najpewniej w ?rodku skali czyli od G w pierwszej oktawie do G w drugiej oktawie.
- wiele whistli posiada bucz?ce (wyra?nie inne barwowo od reszty d?wi?ków) dolne D co jest zalet? przy graniu w tonacjach D i G ale nie brzmi naturalnie w innych tonacjach
- im whistle w ni?szej tonacji tym mniej resposnywny a co za tym idzie wi?ksze interwa?y wolniej "odpalaj?" (zw?aszcza w dó?, im ni?sze do ni?szego d?wi?ku chcemy zej?? - tym wolniej) i s? mniej s?yszalne dlatego graj?c seksty, septymy w dó? pierwszej oktawy na low whistlu w D w szybkich tempach zabrzmi to s?abiej ni? na high whistlu w D. Problemy przy graniu wi?kszych interwa?ów w gór? oczywi?cie tak?e wyst?puj? przy czym zauwa?am, i? jest to w du?ej mierze do opanowania, co do grania w dó? - my?l?, ?e opanowanie tego wymaga wi?cej wysi?ku i jest to bardziej z?o?ony problem.
- A i H(zw?aszcza) w drugiej oktawie cz?sto maj? zauwa?alnie wi?ksz? g?o?no?? i mniej przyjemn? barw? dlatego zbyt cz?ste i zbyt d?ugie na nich pozostawanie (bez operowania g?o?no?ci? odsuwaniem si? od mikrofonu) mo?e by? po prostu denerwuj?ce i nieadekwatne do wcze?niej ustawionych proporcji g?o?no?ci instrumentów w zespole.

Dost?pne skale:
- z konstrukcji whistla, praw fizyki czyt. niezmiennych czynników wynika, ?e najbardziej naturalnie brzmi? na tym instrumencie skale zaczynaj?c si? od D(dur, b?d? miksolidyjska) G (dur, b?d? dur z kwart? zwi?kszon?).
- skale mollowe jakie s? tu dost?pne to E (mamy dost?pne C# wi?c mo?e by? tak?e dorycka) i H (jest C, zatem mo?e by? frygijska)
- od d?wi?ku A mo?emy zagra? zarówno skal? miksolidyjsk? jak doryck? przy czym ani dur naturalny, ani moll naturalny dost?pne nie s?.
- F# oferuje nam skal? frygijsk? oraz takow? z kwint? zmniejszon?.

Mówi? tu oczywi?cie o d?wi?kach wyst?puj?cych naturalnie - nie pó?-dziurkowanych.

Niefajne brzmienie skrajnej góry i do?u w H-moll, krzyczenie whista u góry w E-moll

Strojenie gitar a tonacja whistla - riffy dwuwarstwowe

cdn
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
peter



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 21
Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 9:32     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wow - tyle co mi na my?l przychodzi po przeczytaniu tego, ?e te? komu? si? chcia?o tyle pisa?.

Glupio mi to tak teraz powiedzie? ale du?o z tego ju? wykmnini?em wcze?niej.

Co do tego mojego zespo?u - zajebiste jest to ?e wszystko graj? ze s?uchu, nie ogarniaj? wszystkich skal i nawet nie wiedza jakie graja.
To by by?o super gdybym gra? z nimi od pocz?tku tzn. ja zapodaje jak?? melodyjke a oni sie rytmiczno-melodycznie dogrywaj?.
Maj? ju? troch? swojego materia?u i to na mojej g?owie jest ?eby s?ucha? i próbowa? co? dogra?. (dobrze przynajmniej ?e mi dali wolna r?k? i jak chce mog? dawa? im propozycje na zmiany bo bym chyba nie da? rady)

Tak wi?c czeka mnie duuuuu?o pracy bo nie mam jeszcze raz wyrobionego ucha, ?e co? s?ysze i ju? wiem jaka to skala Very Happy

A tu dla ciekawych co to graj?, teraz ju? bez klawiszy:
Time of Tales - The Feast
Na miejsce klawiszowca wchodz? w?a?nie ja jak sobie poradze i jakis klawiszowiec b?d? akordeonista.

Edit:
Time Of Tales - Nancy The Tavern Wench
Tutaj coveruj? zespó? Alestorm ale ju? ?adnie sobie z tabów wykmini?em ?e na Low F'ie pieknie wyjdzie. W sumie to tylko na F bo mozna tez w C zagra? ale tak jak wy?ej wspomina?es najwy?sze d?wi?ki s?abo by wypada?y, a w C w gra?bym to a? do Ais! (no i o oktawe wy?ej jak mi si? dobrze zdaje co by te? w tego typu utworze nie wypad?o dobrze)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Adidadi



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 261
Skąd: Szczytno/Olsztyn

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 14:30     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

We? tez pod uwag?, ?e niektóre rzeczy zagrasz zarówno np. na Low F i Bb, sukcesywnie G-C i A-D. Masz inne palcowanie ale i inne brzmienie i czasami na jednym masz jeszcze troch? skali na górze a na drugim na dole. Trzeba kombinowa?. Najlepiej obczaj w jakich tonacjach graj?. Z fletów poleca?bym Kerry Whistles. Phil robi tez sety. S? to profesjonalne instrumenty i do tego s? - uwaga - METALOWE (aluminiowe) tak?e b?d? lepiej wygl?da?y ni? plastik w takim sk?adzie.
_________________
W ?ycia w?drówce, na po?owie czasu,
Straciwszy z oczu szlak niemylnej drogi,
W g??bi ciemnego znalaz?em si? lasu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
peter



Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 21
Skąd: Mielec

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 22:32     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak bym mia? wi?cej pieni?dzy to pewnie bym si? szarpn?? na whistle od Kerrego albo od Burka ale narazie raczej zakupie goldfinche.

Co by nie zak?ada? tematu to od razu zapytam o mikrofon. Wiem ?e ju? o nich by?a mowa i ?e w tej kwestii wygrywaj? Shure SM57 i SM58, ale zale?y mi aby mikrofon nie by? na patyczku. Ostatecznie b?d? na taki "skazany".
Znajd? w cenie oko?o 400zl mikrofon doczepiany do whistla b?d? zak?adany na szyje i uszy? Wiem ?e tego typu s? Shure WH20 i WH30 ale kosztuja po 800zl.
Co? mo?ecie poleci??

Poprawka:
WH20 kosztuja po 400-500 a model XLR da sie puscic kablem i nie trzeba do tego systemu bezprzewodowego. U?ywa? kto? tego kiedy??
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Adidadi



Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 261
Skąd: Szczytno/Olsztyn

PostWysłany: Czw Lut 28, 2013 23:45     Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak chcesz mie? na klipsie mikrofon z g?si? szyjk?, to przy zmianie fletów w trakcie koncertów b?dziesz mia? nie lada problem z jego przek?adaniem i ustawianiem. Druga rzecz to kontrola g?o?no?ci. Na statywie regulujesz sobie odleg?o?? jak chcesz gra? ciszej czy g?o?niej, a tu - wszystko masz na jednym poziomie, a na ten przyk?ad Goldfinche maj? du?? ró?nic? mi?dzy najni?szym, a najwy?szym d?wi?kiem. Po trzecie - jak grasz plener i wieje wiatr, mo?esz "okienko" whistla schowa? za koszykiem mikrofonu (Shure SM58) stoj?c, w miar? mo?liwo?ci, pod wiatr i si? os?onisz, a na g?siej szyjce b?dziesz mia? ods?oni?ty flet i mo?e Ci jeszcze w mikrofon nadmucha?. Poza tym wydaje mi si?, ?e taki shure wydob?dzie lepsze brzmienie z fletu ni? jaka? pche?eczka w podobnej cenie. To takie drobne sugestie, ale warto je wzi?? pod uwag?. Warto si? zastanowi?, dlaczego takie rozwi?zanie, cho? z pozoru wygodne, nie jest jako? nagminnie stosowane przez innych.
_________________
W ?ycia w?drówce, na po?owie czasu,
Straciwszy z oczu szlak niemylnej drogi,
W g??bi ciemnego znalaz?em si? lasu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Whistlowisko Strona Główna -> Whistle Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group